Värdefulla möten på Stockholm Pride

18 sep 2023

– Det bästa med Pride är att få möta alla människor, säger Susanne Göransson, projektledare för Regnbågslinjen och ansvarig för Kyrkans SOS närvaro på Stockholm Pride.

2-5 augusti arrangerades Stockholm Pride, och Kyrkans SOS fanns med tillsammans med “Kyrkorna på Pride” i Pride Park på Östermalms IP.

– Det var otroligt mycket folk runt vårt tält. Vi stod där tillsammans med Svenska kyrkan och Equmenia, och berättade om vårt arbete och bjöd på fika. Jag fick bland annat ett bra samtal med Biskop Andreas, som var ett av målen, säger Susanne Göransson.

Kyrkans SOS har sedan tidigare också engagerat sig i Westpride, och Susanne Göransson har fått med sig flera idéer inför nästa års arrangemang.

– Vi behöver vara med där människor träffas. Jag har fått så mycket positiv respons på vår mötesplats under Prideveckan, säger Susanne Göransson.