SOS-linjen 0771-800 650

Vardagar 13-21, helgdagar 16-21.
Varje dag, året om.

Vi finns här för dig när du behöver dela det svåra i tillvaron med någon.

Inringarens privilegium är att vara i fokus, få prata till punkt och få stöd i att sätta ord på det som känns svårt i sin egen takt.

Vi står för allas rätt att vara den man är, älska de man älskar och längtar efter det man längtar efter. Vi arbetar självklart mot kränkningar, diskriminering och utsatthet.

De som svarar är volontärer med olika bakgrund som förenas i ett intresse för människor, och en önskan att hjälpa andra. Volontärerna är utvalda och utbildade, och arbetar utan ekonomisk ersättning. Varje år besvaras runt 20 000 telefonsamtal och 3000 brev.

Vill du prata med någon, ring SOS-telefonen  0771-800 650. SOS-telefonen är öppen vardagar kl 13-21 och lör-sön-helgdag kl 16-21 varje dag, året om.

Vill du skriva, väljer du webbtjänsten SOS-brevlådan

Du kan vara så anonym du vill i såväl SOS-telefonen som SOS-brevlådan.

Lämna en synpunkt till Kyrkans SOS

Har du varit i kontakt med Kyrkans SOS via Nätvandrarchatten, Regnbågslinjen, SOS-telefonen eller SOS-brevlådan och har synpunkter på tjänsten? Då kan du lämna dina synpunkter via Kyrkans SOS anonyma kontaktformulär.