Företagssamarbeten och partners

Att ta ansvar för det samhälle man verkar i blir alltmer självklart för de flesta företag. CSR (Corporate Social Responsibility) omfattar både ekonomiska, miljömässiga och sociala frågor.

Det finns många affärsmässiga fördelar med att ta ett aktivt samhällsansvar. Större konkurrenskraft, bättre förutsättningar att stärka företagets varumärke och bättre koll på kundernas attityd till ditt varumärke.

Tack vare samarbeten med företag och organisationer kan Kyrkans SOS bedriva ett mer effektivt arbete med att stödja utsatta människor. När ditt företag sponsrar Kyrkans SOS bidrar du till att lindra ensamhet, förebygga självmord och få fler människor att känna hopp.

Vill du eller ditt företag vara med och bidra till Kyrkans SOS arbete?
Hör av dig till verksamhetschef Bo Erlandsson.
bo.erlandsson@kyrkanssos.se
tel kansli 031-739 10 50

leverantör av it-infrastruktur

Tekniken kan spela en avgörande roll som ett viktigt hjälpmedel för de samtal som volontärer hos Kyrkans SOS hanterar, och Atea region väst samarbetar med Kyrkans SOS i utvecklingen och underhållet av deras IT-miljö.

”Tillgänglig och pålitlig teknik är viktigt för att kunna erbjuda hjälp på distans till människor i akut kris. Samarbetet med Kyrkans SOS markerar vår strävan att vara ansvarstagande, och leverera teknik och kompetens som kan göra skillnad i Kyrkans SOS arbete med att erbjuda samtalsstöd när det behövs som mest.”
Åsa Cederlund, Regionchef på Atea.

skriver om och bevakar regnbågssamhället

För att fler ska nås av stödlinjen Regnbågslinjen är QX en självklar mötesplats. QX Förlag AB är sedan 1995 regnbågs-communityts egen röst med månadstidningen QX och nyhetstidningen qx.se som bevakar det samhälle vi lever i och den kultur och de människor vi bryr oss om.

“Att Kyrkans SOS väljer att synas och ta plats i QX, en framstående tidning inom HBTQI-gemenskapen, är otroligt värdefullt och betydelsefullt. Det visar på ett  äkta engagemang och en stark vilja att vara närvarande i en miljö där behovet av deras budskap och stöd är stort. Kyrkans SOS visar genom sitt samarbete med QX att de accepterar och omfamnar mångfalden i HBTQI-gemenskapen.”
Ulrika Lahne, marknads- och försäljningschef QX Förlag AB

utveckling av Filemaker-system

Verksamheten för Kyrkans SOS växer och för detta behövs vidareutveckling av systemstöd. Square Moon bistår med att förnya verksamhetssystem för hantering av bland annat bemanning av samtalslinjer, samt planering av utbildning och uppföljning av volontärer.

“När vi på Square Moon valde projekt att aktivt stödja för 2022 var det ett enkelt val. På Square Moon brinner vi för att bygga overkligt bra systemstöd till våra kunder. Kan vi bistå Kyrkans SOS i deras ökande trafik värmer det extra i våra hjärtan.”

Telia Gaming Center

När Nordens första gaming-anpassade hotellrum lanseras av Telia och Nordic Choice Hotels finns Kyrkans nätvandrare med i det digitala utbudet.

“För oss är Kyrkans nätvandrare ett perfekt komplement till spelutbudet, för att kunna ha en vuxennärvaro i spelvärlden. Alla ska kunna känna sig välkomna.”
Henrik Blomberg, Telia Gaming Center