Volontärutbildning i Stockholm

26 okt 2021

30 oktober startade Kyrkans SOS sin första grundutbildning för volontärer i Stockholm. Fem personer är antagna till den första omgången. När den är klar i slutet av november kommer volontärerna att kunna börja svara i SOS-telefonen. Nästa steg är en påbyggnadsutbildning under våren 2022, då ges även behörighet till SOS-brevlådan.

Sedan tidigare har Kyrkans SOS ytterligare två volontärer från Stockholm som antogs och utbildades i Göteborg i våras, och vi har flera förfrågningar från människor som vill göra en insats på andra platser än Göteborg. Därför är vi väldigt glada att Kyrkans SOS nu har tagit ett konkret steg mot en volontärplats i Stockholm.

Kyrkans SOS volontärplats kommer tillsvidare att vara placerad på Bromma folkhögskola.