Du kan också vara en stjärna

Julen kan vara en underbar tid på året, men för vissa människor är det också en tid då känslor av ensamhet, oro och ångest kan vara överväldigande. För många som kämpar med ensamhet kan samtalsjouren vara den enda möjligheten till samtal med en annan människa.

Våra volontärer och nätvandrare kommer att bemanna samtalsjouren under julen också i år.  Vi vet hur viktigt det är att ha någon att prata med den här tiden på året. Varje samtal vi besvarar kan vara det som räddar eller förändrar någons liv – som slutar med att någon finner styrkan att fortsätta.

Kyrkans SOS räknar med att ta emot 2 000 samtal under december. Genom att ge en gåva till Kyrkans SOS i jul hjälper du oss att kunna vara där och lyssna, så att fler kan hitta ljus i sina mörkaste stunder.

Stöd Kyrkans SOS med en julgåva

Ett stödsamtal kostar ca 195 kr att genomföra.
Tack för att du bidrar till att bryta ensamheten!

Fler sätt att stödja Kyrkans SOS arbete

Du kan enkelt skapa en egen insamling på Facebook till förmån för Kyrkans SOS, och sprida kunskap bland dina vänner om det viktiga arbetet med att bryta ensamheten.